Mataro

7 september 2018 - Mataró, Spanje

We zijn zondag in Lennishill vertrokken en nu in Mataro. Dat is 25 km ten noorden van Barcelona, Mataro heeft 125.000 inwoners en is de hoofdstad van Catalonie. Waar Gaudi zijn eerste ontwerp, een fabriekshal heeft gerealiseerd. De eerste dagen waren geen echt vakantiefeest om het maar eens eerlijk te zeggen. Moe op pad na een jaar zonder vakantie, wat voor ons zeer ongebruikelijk is. Zaterdag de hele dag pakken en de laatste zaken in orde maken voor vertrek. Uitgezwaaid zondagochtend door de overbuurman Simon die altijd vroeg op is. Toch wel gezellig om uitgezwaaid te worden, dus bedankt Simon.

We hadden al in maart de ferry voor Barcelona geboekt, met nu als ervaring dat we dat nooooiiiit meer gaan doen. De enige zekerheid wat ons betreft is dat het stress oplevert in plaats van een plek op de ferry. We kunnen altijd wel mee maar nu moesten we de ferry hallen dus geen tijd voor getreuzel. Met achter in ons hoofd dat we dus echt geen pech of wat dan ook moesten krijgen. Voor ons is dat doorbuffelen met het apparaat, onze Man630. Topsnelheid 78 en een flinke heuvel op is het 32. Dus dan is 1550 km een heel stuk. Met de brommer naar Barcelona qua snelheid althans met veel bagage. En we zijn wat van van die bulten (heuvels) tegengekomen. Dus 5 dagen aan een stuk gereden en nu aan de Costa del Lol. Vanochtend voor het eerst op ons gemakkie voor de camper ontbijten. Komt er zo'n gemotoriseerde parachute boven ons cirkelen. Gezellie. Rob roept dan meestal "vrouw haal mijn stinger van zolder" maar toen ik hem voor was en het al zei over die stinger begreep ik dat het niet het juiste wapen was om het ding uit de lucht te schieten.Het moest een punt 50 ??? worden omdat dat vanuit de cabine van de Man630 gebruikelijk was voor afweergeschut. Details zijn me verder niet bekend.

Zoals de boten in de havens steeds groter worden is het ook met de campers. Op de camping waar we staan zijn gigantische campers met uitschuifbare huiskamers aan de zijkant met allemaal grijze koppen met doorgebuinde gezichten, die druk in de weer zijn. Alles poetst, stoft, wast matten af en bortelt (deurnes voor zinloos gerommel) wat af. Camping is zo luxe dat er een speciale cabine is met een hondendouche ,voor de madammen met hun fifi, lees dweil aan een stok. Nou eerst maar een dagje uitpuffen voor we morgen aan boord gaan.

1. Judith:
    7 september 2018
    Wat leuk om in reisverhaal-vorm weer iets van jullie te horen. Ik kan me voorstellen dat de rit naar Barcalona een ellende is geweest met de druk van de ferry in het achterhoofd... Ach en dan is het nu toch gewoon (uit)lachen van/om de bewoners van de mega campers en de hondendouche (!!!!!!!?????).
    Veel plezier samen.
  2. Bert van der Putten:
    Annemie en Bert,
    Heerlijk, het avontuur is niet alleen voor jullie maar ook voor ons begonnen. We zitten al helemaal in het verhaal en kunnen ons “de stress” onderweg voorstellen. Wel op tijd voor de ferry!!
    Geniet samen van een uitdagende vakantie.
    Lieve groet.
  3. Anne:
    7 september 2018
    Wat leuk mama je eerste verhaal weer!! Nu even ontspannen en kijken naar het zinloos gerommel;).. geniet !
  4. Geert Kamps:
    Nicolette en Geert
    Een vakantie begint altijd met stress, maar vanaf nu wensen wij jullie
    een rustige en belevenisrijke reis. We kijken al naar je volgende bericht uit.
    liefs van Geert en Nicolette
  5. Annemieke:
    7 september 2018
    Ech weer een Mieke verhaal. Om van te smullen. “Gezellie”
  6. Cathelijne:
    7 september 2018
    ohhhhhhhhhhhhhhhhhh wat een leuk bericht weer! heel jammer dat jullie begonnen met stress om op tijd bij de ferry te zijn. Nu even bijkomen aan de Costa del Lol en dan morgen oversteken. Spannend. Die absurde campers met uitschuifbare zijkanten heb ik ook in Amerika gezien, werkelijk belachelijke dingen. Blijf dan gewoon thuis. Jongens, bedankt voor het meesterlijke bericht en ik kan niet wachten tot een volgende bericht! Super leuk.
  7. Monique:
    7 september 2018
    Ach wat fijn weer zo’n verslag van jou, je schrijft zo beeldend. Ik ben er weer helemaal bij. Lekker meebortelen zus dan komt t allemaal goed. Goede overtocht morgen, benieuwd naar wat er zoal aan boord gebeurt en daarna. Kus van zus. 💋
  8. H.b.van Drenth.:
    14 september 2018
    Alles goed hier.fijne tijd samen en genieten.